Registracija za nove korisnike

Prihvaćam uvjete?

Login




Zaboravili ste lozinku?



Otvori

Koliko soli je previše soli?

Vrbovec

  • Vrbovec

  • Vrbovec

  • Vrbovec

  • Vrbovec

  • Vrbovec

  • Vrbovec

Novo: 22.05.2012 u 15:18

Vrbovec

 ›

Vijesti

 ›

Vijesti iz svijeta

 ›

Zdravlje

 ›

2011. mogla bi biti godina električnog automobila

Najčitanije vijesti
Vezane vijesti
Zadnji recepti
VRBOVEČKA PERA - Vrbovec VRBOVEČKA PERA
KAJ SU JELI NAŠI…
Hladetina - Vrbovec Hladetina
Popularno jelo sa kolinja
Lisnato s višnjama - Vrbovec Lisnato s višnjama
Desert nabrzaka
Najnoviji videi
Thompson - Uvijek vjerni tebi Thompson - Uvijek vjerni…
2CELLOS - Highway To Hell 2CELLOS - Highway To…
Ludin feat Ivana Radovniković - Odlazim zbog ljubavi Ludin feat Ivana Radovniković…
Igre, igrice
Black Jack - Vrbovec Black Jack

Poznat i pod nazivom…

Sparivanje gemova - Vrbovec Sparivanje gemova

Obojajte što…

Car race - Vrbovec Car race

Utrka autima

Vijesti 1

vijesti test 233

Vijesti 2

vijesti test 233

17 Svi 2011

Koliko soli je previše soli?

Carol Pearson | Washington, D.C. I Foto: photos.com
Koliko soli je previše soli?

Nova studija, objavljena u jednom od najuglednijih američkih medicinskih časopisa, zaključuje da bi prehrana siromašna solju mogla rezultirati srčanom bolešću. Američki javnozdravstveni dužnosnici, pak, kažu da Amerikanci jedu previše soli

Nova studija, objavljena u jednom od najuglednijih američkih medicinskih časopisa, zaključuje da bi prehrana siromašna solju mogla rezultirati srčanom bolešću. Američki javnozdravstveni dužnosnici, pak, kažu da Amerikanci jedu previše soli. Dakle, koliko soli je baš kako treba, a koliko previše?

Kontroverza se razvila nakon što je studija, objavljena u prestižnom časopisu „Journal of the American Medical Association“, izašla s nalazima i zaključcima suprotnima dugogodišnjem savjetu javnozdravstvenih dužnosnika i liječnika specijalista o srčanoj bolesti, moždanom udaru i preporučenoj dnevnoj količini soli u prehrani. Studija je obuhvatila više od 3600 muškaraca i žena, prateći ih tijekom osam godina, sve dok sudionici nisu dostigli dob od 49 godina.

Kada su podaci bili analizirani, oni koji su konzumirali najmanje soli, pokazalo se, bili su isti oni koji su bili najvjerojatniji da će umrijeti od kardiovaskularne bolesti. Studija također izvješćuje da konzumiranje soli nije izazvalo visok krvni tlak kod oko dvije tisuće sudionika čiji je tlak bio normalan na početku studije. Rezultate studije toplo je dočekala američka industrija soli. Lori Roman je predsjednica Instituta za sol, znanstveno-istraživačke organizacije industrije soli.

"Nakuplja se sve više dokaza da smanjenje konzumacije soli može izazvati veliku štetu, te da strategija snižavanja krvnog tlaka smanjenjem soli u prehrani nije najbolji izbor."

Američki nacionalni centar za kontrolu i prevenciju bolesti javno je kritizirao studiju o soli, što inače ova savezna zdravstvena agencija čini vrlo rijetko. Dr. Peter Briss iz Centra za kontrolu bolesti, kaže da jedna studija ne mijenja ranije dokaze protiv soli:

"Sol povišuje krvni tlak. Više soli u prehrani dovodi do višeg tlaka, a povišeni tlak rezultira posljedicama po kardiovaskularno zdravlje."

Dr. Briss kaže da je studija bila premala, a sudionici premladi. Dodaje da su neki od sudionika koji su umrli bili teški pušači. Dr. Briss kaže da nema dokaza da smanjenje soli u prehrani rezultira štetnim posljedicama. Istu primjedbu iznosi i dr. Stephen Havas, stručnjak za bolesti srca i krvnih žila:

"Ovu studiju treba staviti u kontekst dokaza koji već postoje od ranije. Svjetska zdravstvena organizacija smatra dokaze o štetnim zdravstvenim posljedicama natrijevog klorida – odnosno soli – konačnima."

Prema američkim javnozdravstvenim dužnosnicima, gornja granica za konzumiranje soli trebala bi biti 2300 miligrama dnevno. Američka udruga za srce granicu postavlja niže – ne više od 1500 miligrama. S druge strane, Institut za sol smatra normalnom i prirodnom količinom soli koju ljudski organizam dnevno može unijeti i do 4500 miligrama dnevno. Za ovu potonju brojku dr. Havas kaže da svatko tko dnevno konzumira toliko soli riskira moždani udar ili srčani infarkt.

voanews.com

Članovi ovog portala favorizirali su ovaj tekst 0 Srce puta
Vijest se nalazi u:



vrbovec.org preporuča
Online izdanje - i do 80% popusta
 
Jutarnji List Današnje izdanje (i do 80% popusta) Sportske Novosti Današnje izdanje (i do 80% popusta) Slobodna Dalmacija Današnje izdanje (i do 80% popusta)
Online Riječnik i prevoditelj, Vrbovec, vrbovec.org Horoskop
N P U S Č P S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Vijesti 1

vijesti test 300


Vijesti 2

vijesti test 300


Marketing
Zdrava krava
RBA

Vrbovec

 ›

Vijesti

 ›

Vijesti iz svijeta

 ›

Zdravlje

 ›

Koliko soli je previše soli?




Vrbovec RSS - Powered by: WMD - Web Hosting - CMS - Izrada Web Stranica - SEO - Vijesti iz svijeta

Prihvaćam uvjete?